Semester

nu har jag semerster, så nu kommer det uppdateras betydlig oftare, inga bilder just nu med det kommer nogom några timmar.

Men jag ska istället berätta vad som hände i eftermiddags, jag satt och tittade på tv med polaren när jag hör något konstigt ljud från köket, jag går för att kolla, då ser jag att det rinner vatten med högt flöde från skåpet ovanför spisen. jag öppnar för att se hur det ser ut, det verkar som det rinner från våningen ovanför jag ringer min far för rådfrågning, sedan ringer jag vicevärden för att berätta vad som händer, jag får inte tag i honom så jag ringer ordföraren som kommer inom 5 min.

sedan ringer försöker vi ringa till lägenheten ovan som visar siga ha glömt vattnet till diskkon på  så den har svämmat över. när vi väl vet det börjar vi ringa försäkringsbolaget (när dom har tömt mitt kontantkort är vi klar) och 2000 kom det hit en elkriker som tittade på elsystemet, alla elinstallationer verkar ha klarat sig bra, men "tyvärr" vart spisen och spisfläckten förstörda.

så det får nog bli en ny spis och spisfläckt (men inget som jag lär behöva betala)

och vid den här tiden känns det ganska tort.

hoppas nu inte att resten av semesten blir lika olyksdrabbad...nu vill jag ta det lungt

Kommentarer
Postat av: Anette

vilken otur med vattenskadan.

Hoppas att det löser sig fort.

Mvh Anette

2008-07-22 @ 21:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0