Sjöräddningsuppvisning

I lördags var det sjöräddningsuppvisning vi min sommarstuga, det vart en riktigt fin samlig med båtar (rescue Björn Christer och Rescue Ingarö från Dalarö, Rescue Marc Wallenberg Jr. från Nynäshamn och Rescue Drottning Silvia från Ornö).

Jag hade redan kommit ut på fredag kväll för att få lite bra bilder när båtarna kom:


Detta är en syn man även kan se i Nynäshamn inom kort (på bilden Rescue Marc Wallenberg Jr.(Nynäshamn) och RR Maria (Dalarö))



Sedan hade dom två Piw (person in water) övningar med Maria, en med en sjöräddare och en med en frivillg från ön.
detta är den fiviliga öbon



En översiktsbild fr.v. Drottning Silvia, Marc Wallenberg Jr. och Björn Christer



en fin bild när Björn Christer skulle åka

Sedan var det även dags för mig att åka mig attåka hem med Marc Wallenberg Jr.

en mycket lyckad dag...

Under denna och nästkommande vecka ska jag nog fota Volvo Ocean Race båten som kommer att ligga i Nynäshamn för att träna.

Dessutom nästa helg är det lådbils rally i nynäshamns centrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0